Přejít na hlavní navigaci | Přejít na obsah stránky


Poradna: Ostatní

» V záruční lhůtě (po roce a půl) se mi v brýlích pokazily čočky. Zřejmě jemně popraskala antireflexní vrstva a čočky jsou jako zakalené. Protože bez brýlí nemohu být, ihned jsem si pořídila nové celé brýle a v ten den jsem také provedla reklamaci. Mám nárok na vrácení peněz za pokažené čočky? Jde o částku 3600,-- Kč. V optice mi nutí nové čočky. Ja ale dvoje nepotřebuji. Šlo o brýle na chození po ulici (4,5 +) jiné dioptrie mám na čtení.


« Je mi líto, ale myslím, že reklamace nemusí být uznána. Záleží na tom, jak k popraskání došlo. Nejčastěji vídám porušený antireflex jako následek nesprávného čistění (nasucho) nebo vystavením vysoké teplotě. Pokud máte pocit, že jste se ani jednoho nedopustila, můžete žádat posouzení u výrobce. Záruční lhůta na brýle však činí pouze 6 měsíců (věc zhotovená na zakázku).

» Nechal jsem si zhotovit vkládací čočky do svých sportovních brýlí, leč bohužel čočky zkreslují, vidím přes ně od poloviny směrem do středu rozmazaně. Bylo mi řečeno, že do brýlí které jsou oblé a čočky v nich nedrží rovně se dělají čočky špatně a na výsledek tudíž nemám záruku. Opravdu je přes čočky vidět, ale pouze pokud je narovnám jako normální brýle.


« Ano, v hodně zakřivených brýlích vidí zákazníci často zkresleně, je třeba s tím počítat. Nechejte si přeměřit správnost centrace optických středů.

» Dělám celý den u počítače, dají sehnat nějaká speciální skla aby mě tolik nepálily oči?


« Nejprve si nechejte vyšetřit zrak, jestli nemáte nějakou skrytou refrakční vadu. Třeba by problém napravily slabé dioptrické brýle. Také je možné, že máte méně kvalitní slzný film a oči vysychají. I na tuto možnost se zeptejte specialisty. Samotná skla s nějakým speciálním filtrem vám tento problém neodstraní.

» V lednu letošního roku jsem si koupil nové brýle (rámečky a nová skla), ale bohužel mi v říjnu letošního roku praskl rámeček. Při návštěvě u prodejce mi prodavačka sdělila, že na rámečky se vztahuje pouze půlroční záruka. Podle nějakého zákona. Chtěl bych vědět jestli má pravdu, protože při prodeji mi tvrdila, že záruka je dva roky.


« Záruka na veškeré brýlové obruby je od letošního roku 2 roky. (Rok 2003 byl přechodným obdobím, kdy začínala platit na nově vyrobené zboží záruka 2 roky, zatímco na zboží vyrobené před 1.1.2003 byla záruka pouze 6 měsíců.) Ve Vašem případě by Vám tedy měl prodejce poskytnout záruční dobu 2 roky. Pro podrobnější informace se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci.

« Předchozí
1 2




TOPlist